Utorak, 29 Novembra

Bahatost lokalnog javnog servisa i negiranje svih koji doprinose Zenici

Veoma zanimljiva polemika vodila se ovog vikenda na stranicama društvenih mreža. Povod je medijska ćutnja na lokalnom nivou na temu održavanja petog dokuMfestva, festivala dokumentarnog firlma iz oblasti muzike. Njegov osnivač, ugledni i čuveni zenički poznavalac muzike Josip Dujmović naveo je da, uz nekoliko časnih izuzetaka, oni kojima je posao izvještavanja, a to je lokalni medijski servis, nije objavio ni slova o DukuMfestu, kojeg medijski prate i nacionalni i drugi mediji širom BiH i regiona.

Očigledno iritiran reakcijom, Dujmović je ubrzo objavio i prepisku sa “odgovornim osobama” iz portala Zenicainfo, dakle zvaničnog medija Javnog preduzeća RTV Zenica. Neki “stručnjak” koji uzima sebi za pravo da odlučuje ko je ko u ovom gradu, napisao je da i portal Glas.ba, kojeg je također pokrenuo Dujmović, nije pisao o ovogodišnjem Zenica Summer Festu.

Dujmović je replicirao da to nije istina, poslavši im čak i link objave, a potom sve javno objavio.

Ono što Dujmović nije pojasnio, a trebaju znati građani je da on nije ni DUŽAN da polaže račun grupi anonimnih “kreatora” online festivala, koji je ustvari bio repriziranja snimnaka prošlogodišnjeg Festivala. A više je razloga za to. Pa krenimo redom.

ONLINE festival znači da se zbog pandemioje festival ne organizira sa publikom. To NIPOŠTO nije repriziranje snimaka prošlogodišnjeg festivala. Zamislite da je Al Jazeera Balkans naprimjer ili Sarajevo Film Festival, svoje ovogodišnje festivale samo vratile godinu unazad, prikazavši VEĆ PRIKAZANE STARE filmove? Toliko o “stručnjacima” koji osim izdašnih novaca, sad traže i pažnju za svoje SMLATODOGLODOVSKO eksponiranje.

Javno objavljivanje vokabulara i načina kako komunicira menadžment Javnog preduzeća sa građanima koji ih ustvari finansiraju pokazuju dokle se doveo grad. Naime, Josip Dujmović ili bilo koji građanin ovog grada NE TREBA da pojašnjava Javnom preduzeću zašto je nešto uradio ili nije. Javno preduzeće MORA da opravda svaku KM koju je dobilo od građana.

Samo iz budžeta Grada za emitovanje i emisionu tehniku RTV Zenica dobije oko pola miliona (500.000) KM godišnje – skoro 1.500 dnevno, 10.000 sedmično! Za repriziranje starih koncerata i za privatno promoviranje ejdnog od dvanaest kandidata za gradonačelnika?

A gdje su tu silne hiljade, desetine hiljada KM, koje dobiju od javnih preduzeća u vlasništvu Grada, na poziv Fuada Kasumovića, Armina Mujkića, Kenana Uzunovića, moraju dati… Zenica ćuti, a treba progovoriti kako je npr. nakon što je odbio da bude medijski reketiran, Arcelor Mittal IZBRISAN iz informativnih i drugih sadržaja ove kuće. Slično je i sa ALBOM, a i joiš nekoliko preduzeća. ostali ćute i plaćaju reket.

Toliko daleko se ide da čak i projekt filtera, kojeg je neki dan promovirao upravo Fuada Kasumović, nije dobio ni reda u programu RTV Zenica, jer ako ga i objave, time će potpisati priznanje da sve što Kasumović kaže MORA, a sve što Mittal uradi NE SMIJE ići u program.

I tako i sa ministarstvom obrazovanja i ministrom Kozlićem, Institutom zdravlja i direktorom Huseinagićem, premijerom ZDK Ganićem i Vladom ZDK osim odreženih pozicija i tako dalje i tako dalje… Gotovo otvoreni medijski reket. O tome će, kad tad posvjedočiti i direktori javnih preduzeća koji nisu željeli dati novac Kasumovićevoj televiziji. novinari su odmah dobili zadatke da svakodnevno traže negativnosti i svakog dana gledaoce bombarduju kako je to najgora ustanova, firma…. Pa sjetite se serijala o zagađenju, koji je zeničko novinarstvo i medije doveo do dna ljestvice ljudskosti i profesionalizma.

Sa nivoa kantonalne vlasti, u program RTV Zenica mogu samo oni koji pristanu na reket. Tako je jedno vrijeme svaki dnevnik sadržavao Arnela Isaka, koji je toj kući odobrio nekoliko finansijskih tranši. O Kantonalnoj bolnici, Vladi kantona te drugim institucijama može izaći vijest samod a se neko razbolio ili nedaj Bože umro.

I sve to našim novcima, ne zaboravite. I novcem građana koji nisu glasali za aktuelnu vlast.

Vratimo se na početak – Josip Dujmović je za Zenicu napravio strašno dobre stvari proteklih decenija. Festivali, koncerti, promocije… Danas radi muzički portal, dokumentaristički festival na kojem se promoviše najbolja bh. grupa Indexi. Svojim novcem, bez ijedne KM iz gradskog proračuna.

Lokalni javni servis MORA objavljivati informacije o Dujmoviću, DokuMfestu, Zeničanima. Dujmović ne mora. Jer Dujmović finansira svojim radom RTV ZE, a ne obratno.

Direktor RTVZE Nandino Škrbić treba pitati oca Paneta, kako se osjećao kad je na Trgu Alije Izetbegovića pravio Radijski festival, na koji je došla krema balkanske muzike, od svih bh. pjevača do Joksimovića, Proeskog, ….a RTV Zenica ne objavi ni SLOVA jer im Škrbić stariji nije platio reklamu. Nandino Škrbić samo treba pitati oca. A ne gradonačelnika. Ili ne smije, jer mu je ovaj drugi zaposlio suprugu?

Poštovani Zeničani, vaš novac rasipa grupa neodgovornih sugrađana, ponašajući se bahato, koristeći javni medij za promociju i iskrivljavanje javnosti. Zapamtite to za 40-ak dana. Da li ćete dozvoliti da vam ti ljudi i dalje odlučuju o vašem novcu, uzevši “daljinski upravljač” vama iz ruku da bi vašim novcem promovirali tajkuna koji se javno hvali milionskim nekretninama, dok drugi zeničani svojim novcem uljepšavaju medijsku sliku Zenice. Razmislite. Imate vremena.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.